«Հայաստանում զբոսաշրջության ոլորտը գտնվում է միջանցիկ փուլում»

amberd Armenia

Այսօր ամենուր խոսվում է հայ զբոսաշրջությունից, դրանում առկա թերություններից և, յուրաքանչյուրը իր «սուրբ պարտքն» է համարում դատողություններ և վերլուծություններ անել, թե ինչու են քիչ զբոսաշրջիկներ այցելում Հայաստան, այցելելու դեպքում ինչու են միայն Գառնի-Գեղարդ գնում, և նմանատիպ շատուշատ հետաքրքրաշարժ զբոսաշրջային քննարկումներ` ամենուր և մանավանդ այս սեզոնին:

Մեր կայքը ևս խիստ անհանգստացած է հայկական տուրիզմի զարգացմամբ և պարբերաբար անդրադառնում է զբոսաշրջային միտումներին: Այս անգամ հայկական տուրիզմի զարգացման, դրան խոչընդոտող շատուշատ հարցերի պատասխանների ակնկալիքով ձեզ ենք ներկայացնում հարցազրույց Հայաստանի ազգային մրցունակության հիմնադրամի Զբոսաշրջության ծրագրի տնօրեն Սյուզաննա Ազոյանի հետ:

 

Հայաստանի կառավարության որոշմամբ զբոսաշրջությունը հռչակվել է երկրի տնտեսության զարգացման գերակա ճյուղերից մեկը

Հայաստանի կառավարության որոշմամբ զբոսաշրջությունը հռչակվել է երկրի տնտեսության զարգացման գերակա ճյուղերից մեկը...

1. Հայաստանի կառավարության որոշմամբ զբոսաշրջությունը հռչակվել է երկրի տնտեսության զարգացման գերակա ճյուղերից մեկը: Հայաստանում տուրիզմը զարգացման ի՞նչ փուլում է գտնվում:

 

Հայաստանում առկա է զբոսաշրջային հսկա ներուժ, որն իրացնելու խնդիր կա: Բայց պետք է նաև փաստել, որ բավական շատ գործ արվել է: Այսօր մեր երկրի զբոսաշրջային ներուժն իրացնելու և նոր զբոսաշրջային արդյունքներ ստեղծելու նպատակով Հայաստանի ազգային մրցունակության հիմնադրամն ներկայացրել  է զբոսաշրջային միջանցքների ռազմավարությունը: Համաձայն դրան, Հայաստանը բաժանվել է մի քանի զբոսաշրջային միջանցքների, որոնցում առկա կամ հնարավոր զբոսաշրջային արդյունքները կարելի է համատեղել մեկ ընդհանրական տրամաբանությամբ:

Դրա վառ օրինակն է Հայաստանի զբոսաշրջության հարավային միջանցքը, որը պայմանականորեն բաժանված է 5 գոտիների` կլաստերների` յուրաքանչյուրն իր յուրահատկությամբ: Միջանցքների ռազմավարության շնորհիվ մենք կկարողանանք այսպես ասած «խմբավորել» առաջարկները, դրանք նոր լույսի ներքո ներկայացնել, նոր առաջարկներ ի հայտ բերել, և այս ամենի արդյունքը կլինի ավելի զարգացած զբոսաշրջային ինդուստրիան և ծառայությունների ավելի բարձր մակարդակը:

Հայաստանում ոլորտի զարգացման լուրջ խնդիրներից է բավարար ֆինանսական միջոցների պակասը

Հայաստանում ոլորտի զարգացման լուրջ խնդիրներից է բավարար ֆինանսական միջոցների պակասը

Պատասխանն ամփոփելով` կարելի է ասել, որ Հայաստանում զբոսաշրջության ոլորտը միջանցիկ փուլում է գտնվում, որին որպես կանոն հաջորդում է ավելի համակարգված մոտեցումը:

2. Ձեր բնորոշմամբ որո՞նք են այն հիմնական խոչընդոտները, որոնք արգելք են զբոսաշրջության զարգացմանը Հայաստանում:

Հայաստանում ոլորտի զարգացման լուրջ խնդիրներից է բավարար ֆինանսական միջոցների պակասը: Մենք հակված ենք այն տեսակետին, որ զբոսաշրջիկը Հայաստան չի այցելում ոչ այն պատճառով, որ մեզ մոտ վատն է ենթակառուցվածքը կամ հյուրանոցների ու ավիատոմսերի գինն է բարձր, այլ որովհետև Հայաստանի մասին տեղեկացված չէ:

Հայաստանը յուրահատուկ զբոսաշրջային ուղղություն է, բայց եթե մենք այդ մասին տեղեկատվություն չտարածենք թիրախային շուկաներում, եթե չգնանք և չհանդիպենք դեռևս որոշում չկայացրած զբոսաշրջիկի կամ արտասահմանի զբոսաշրջային օպերատորի հետ, ապա դժվար թե հասնենք արագ արդյունքների:

Հայաստանը յուրահատուկ զբոսաշրջային ուղղություն է, բայց եթե մենք այդ մասին տեղեկատվություն չտարածենք թիրախային շուկաներում, եթե չգնանք և չհանդիպենք դեռևս որոշում չկայացրած զբոսաշրջիկի կամ արտասահմանի զբոսաշրջային օպերատորի հետ, ապա դժվար թե հասնենք արագ արդյունքների:

Իհարկե, մենք մասնակցում ենք և ներկայացնում ենք Հայաստանը համաշխարհային հեղինակավոր զբոսաշրջային ցուցահանդեսների ժամանակ, բայց ոլորտի խթանման համար հատկացվող միջոցները վերջին մի քանի տարիների ընթացքում մի քանի անգամ կրճատվել են: Հայաստանը յուրահատուկ զբոսաշրջային ուղղություն է, բայց եթե մենք այդ մասին տեղեկատվություն չտարածենք թիրախային շուկաներում, եթե չգնանք և չհանդիպենք դեռևս որոշում չկայացրած զբոսաշրջիկի կամ արտասահմանի զբոսաշրջային օպերատորի հետ, ապա դժվար թե հասնենք արագ արդյունքների:

3. Անըդհատ խոսվում է հայկական պատմամշակութային կոթողների մասին: Հայաստանի զբոսաշրջային գրավականը միայն հուշակոթողնե ՞րն են:

Հայաստանում առկա է բավական մեծ, սակայն չիրացված զբոսաշրջային ներուժ: Կարծում ենք, որ Հայաստանը կարող է դառնալ ավելի մրցունակ` առաջարկելով զբոսաշրջային բազմազան արդյունքներ: Ապա անհրաժեշտ է լուրջ ուշադրություն դարձել այդ արդյունքների վերհանմանը:

Այսօր Հայաստանի ազգային մրցունակության հիմնադրամն աշխատում է նոր և յուրահատուկ զբոսաշրջային արդյունքների զարգացման ուղղությամբ

Այսօր Հայաստանի ազգային մրցունակության հիմնադրամն աշխատում է նոր և յուրահատուկ զբոսաշրջային արդյունքների զարգացման ուղղությամբ

Այսօր Հայաստանի ազգային մրցունակության հիմնադրամն աշխատում է նոր և յուրահատուկ զբոսաշրջային արդյունքների զարգացման ուղղությամբ: Երկրի հարավում մենք ստեղծում ենք արկածային, պատմամշակութային, խոհանոցային, գյուղական, արհեստի զբոսաշրջային արդյունքներ: Համոզված ենք, որ դրանց միջոցով մեր երկիրն ավելի գրավիչ կդարձնենք զբոսաշրջիկների ավելի մեծ և պահանջկոտ խմբերի համար:

4. Վերջերս ինտերնետային կայքերում և բլոգներում հայտնվեցին ինֆորմացիաներ, նկարներ, ըստ որոնց հայկական շատ հուշակոթողների շրջակայքում տեղադրված ինֆորմացիոն վահանակների վրա սխալ ինֆորմացիա է տեղադրված, (Քարահունջի, Տաթևի օրինակներ):

 

Ի՞նչ եք կարծում, հայկական հուշարձանների վերաբերյալ թյուր ինֆորմացիաների տարածումը որքանով կարող է նպաստել հայ մշակույթի պրոպագանդմանը Հայաստան այցելած զբոսաշրջիկների շրջանակում:
Հիմնադրամին սա որևէ կերպ չի՞ մտահոգում:

Ամենայն հավանականությամբ խոսքը գնում է Հայկական հուշարձանների ճանաչման ծրագրի կողմից տեղադրած վահանակների մասին: Սա մասնավոր ձեռնարկ է: Միակ բանը, որ կարող եմ ասել, այն է, որ մեր տեղեկություններով վահանակների վրա ներկայացված տեղեկատվությունը հաստատվել է Հայ առաքելական եկեղեցու և ՀՀ մշակույթի նախարարության կողմից:

 

Զորաց Քարերը կամ Քարահունջը մեծ բրենդ է հայ իրականության մեջ, ցավոք չկիրառվող բրենդ

Զորաց Քարերը կամ Քարահունջը մեծ բրենդ է հայ իրականության մեջ, ցավոք չկիրառվող բրենդ

5. Զորաց Քարերը կամ Քարահունջը մեծ բրենդ է հայ իրականության մեջ, ցավոք չկիրառվող բրենդ:
Մրցունակության հիմնադրամի կողմից որևէ ծրագիր կա՞ այս հուշակոթողի հետ կապված, որ գուցե խթան կարող է հանդիսանալ հուշարձանի
արժեհամակարգի տարածման համար:

 

Զորաց Քարերը գտնվում են Հայաստանի զբոսաշրջության հարավային միջանցքում, մասնավորապես` Սիսիանի կլաստերում: Քանի որ այս ողջ ուղղությունը մրցունակության հիմնադրամի ուշադրության կենտրոնում է, իհարկե, Զորաց Քարերի` որպես զբոսաշրջային ուղղության, հետ կապված ծրագրեր կլինեն: Սակայն 2011-ի առաջնահերթությունները Տաթևի կլաստերը և Մոզրովի քարանձավն են:

 

Տաթևի ճոպանուղու բացումը անցած տարի մեծ զբոսաշրջային «իրարանցում» առաջացրեց

Տաթևի ճոպանուղու բացումը անցած տարի մեծ զբոսաշրջային «իրարանցում» առաջացրեց

6. Տաթևի ճոպանուղու բացումը անցած տարի մեծ զբոսաշրջային «իրարանցում» առաջացրեց ևՀայաստանում, ևերկրի սահմաներից դուրս: 2011-ին ի՞նչ նոր նախաձեռնություններով է պատրաստվում ներկայանալ Մրցունակության հիմնադրամը:

 

Ակնկալիքներն ու անելիքները 2011-ին շատ են: Տարվա ընթացքում մրցունակության հիմնադրամը շարունակելու է ակտիվ գործողությունները երկրի հարավում, մասնավորապես` Տաթևի կլաստերում, որն ընդգրկում է Տաթևի վանական համալիրը և շրջակա 6 գյուղերը:

Փորձելու ենք նաև իրավական և ինստիտուցիոնալ կառույց ստեղծել այս գոտու համար, որը կհամակարգի հողերի կառավարումը, եկեղեցի-կառավարություն-ներդնող-հասարակություն հարաբերությունները, այլ հարցեր:

2011-ի ընթացքում նախատեսում ենք Մոզրովի քարանձավը վերածել զբոսաշրջային արդյունքի` այն դարձնելով Հայաստանում առաջին զբոսաշրջային քարանձավը: Նաև որոշակի ծրագրեր ենք իրականացնելու Սևանի միջանցքի զարգացման ռազամավարական ծրագրի վերջնականացման ուղղությամբ:

Հարցազրույցը վարեց Մարիամ Աթոյանը, Trends.am



Կարդալ հեղինակի բոլոր հրապարակումները



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *